piątek, 5 grudnia 2014

Ludzie listy piszą

Zostałam zaproszona do kampanii rekomendacji streetcom dotyczącej neokartek. Pocztówkę bądź karnet poziomy lub pionowy można samodzielnie przygotować internecie używając gotowych szablonów i grafik, bądź stworzyć własną kartkę, nawet ze zdjęciem. Następnie są one drukowane i dostarczone do adresata przez pocztę polską.

W celu przygotowania kartki wchodzimy na stronę envelo.pl. Jeśli chcemy zrobić swoją unikatową kartkę, trzeba się zarejestrować. Tworzenie kartki jest bardzo proste i intuicyjne. Ceny kartek są przystępne, równoważne z ceną papierowej kartki i znaczka. Ja wysłałam kartkę do moich rodziców, którzy mieszkają dość daleko, więc nie mogę tej kartki teraz osobiście zobaczyć. Mama mówi, że kartka ładnie wygląda a zdjęcie jest artystycznie rozmazane. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale mama jest zachwycona tym, że dostała pocztówkę ze zdjęciem wnuków.

Ja myślę, że to dość ciekawy pomysł. Można wysłać kartkę bez wychodzenia z domu, bez stania na poczcie (co jest uciążliwe szczególnie w okresie przedświątecznym), bez lizania znaczków (bleeeee). Ale czy to zastąpi klimat ręcznie wypisanej, bądź ręcznie zrobionej kartki?

Co myślicie o takim pomyśle? Wysyłacie kartki na święta, czy raczej korzystacie z elektronicznej formy wysyłania życzeń? Myślicie, że taki pomysł się sprawdzi, czy lepiej wysłać kartkę tradycyjną?

3 komentarze:

  1. równiez miałam przyjemnośc dostać się do kampani :) moja opinia jest taka, że jest to dobra opcja dla osób zabieganych lub tych którzy nie moga wychodzic za bardzo z domu; ciekawy pomysł tez na np. wysyłke pocztówki z wakacji do znajomych z naszym własnym zdjęciem :) ja jednak raczej przekonuje się bardziej ku tradycyjnym karteczkom - lubie miec je w ręce, wypisac a czasem nawet zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. taka usługa online jest o tyle lepsza od tradycyjnej, że jest w czym wybierać. Często ciężko w sklepach znaleźć ładną kartkę, a nawet coraz gorzej z tym jest. Choć z drugiej strony własnoręcznie napisane życzenia mają większą moc. No ale świat nie stoi w miejscu, jeno ciężko stwierdzić czy idzie w dobrym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam jednak wole sama wybrać kartkę lub ją zrobić, wypisać i wysłać tradycyjnie. Na każde święta i urodziny wysyłam do najbliższych i wiem, że to im sprawia przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń