Syrop z cebuli

Pochorowaliśmy się troszkę. Piotruś złapał jakiegoś wirusa i zaraził mnie i Madzię. Lekarza sobie odpuściliśmy tym razem i leczymy się sami dostępnymi specyfikami (część na receptę, które zostały po poprzedniej chorobie) oraz domowymi sposobami. Jednym z nich jest syrop z cebuli - szybki, tani i skuteczny sposób na przeziębienie. Dlaczego cebula jest skuteczna w leczeniu infekcji? Ponieważ zawiera minerały oraz witaminy :) Poza tym cebula jest naturalnym prebiotykiem :) Syrop robi się bardzo łatwo. Trzeba pokroić 2-3 cebule i układać warstwami przekładając cukrem lub miodem. Zostawić np na noc w ciepłym miejscu, potem odlać wytworzony syrop. Ja wlałam do buteleczki po innym syropie i dzięki temu moi mali lekomani myślą że piją normalny syrop kupiony w aptece a nie jakiś dziwny specyfik, który mama sama zrobiła. Syrop zrobiłam z cukrem bo miodu mi było szkoda, wolę żeby dzieci zjadły miód na kanapkach, tym bardziej, że trzeba go dać dość dużo. Syrop jest mega słodki, mnie sam zapach już drażnił ale dzieci mówią, że im smakuje i codziennie rano dostają po łyżce tego zdrowego i naturalnego specyfiku. Mam nadzieję, że do weekendu będziemy już w formie, bo czeka nas impreza urodzinowa Madzi.

Komentarze

  1. Potwierdzam, syrop z cebuli rządzi na dzielnicy! Bardzo łatwo go zrobić, smakuje nieźle i jest wybitnie skuteczny w walce z choróbstwem.

    OdpowiedzUsuń
  2. I u nas ostatnio w ciągłym użyciu syrop z cebuli, z tym że ja dodatkowo dodaję ząbek lub 2 czosnku jeszcze. No i ja z dziećmi uwielbiamy ten syropek choćby nawet jako naturalną witaminę C.
    http://zycnieumieracania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie robiłam bez czosnku, nie wiedziałam czy dzieci będą go pić i nie chciałam ich zrazić, ale może następnym razem dodam trochę czosnku.

      Usuń

Prześlij komentarz