Jajka decoupage

Będąc w klimacie przedświątecznym zrobiłam pisankę decoupage o wysokości 12 cm. Pierwszy raz robiłam decoupage na styropianie. Najwięcej czasu mi zajęło wycinanie i naklejanie motylków ale z efektu końcowego jestem zadowolona. 


Żeby dzieci się za bardzo nie nudziły i nie przychodziły im do głowy różne szalone pomysły, to je też zaangażowałam do decoupagowania, jednak dzieci są bardzo niecierpliwe i nie potrafią czekać aż każda kolejna warstwa wyschnie, więc skorzystałam z pomocy suszarki żeby było szybciej.


Jaja zrobione przez dzieci są trochę mniejsze niż moje, mają ok 8 cm wysokości. Nie są idealne, ale jak na pierwszy raz wyszły im całkiem nieźle. Na zdjęciach nie widać niedociągnięć. Piotruś zrobił jajko z biedronką i koniczynkami a Madzia z aniołkami.




Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Malujesz przedmiot farbą akrylową wodną albo specjalną do decoupage, albo np śnieżką w kolorze ciemniejszym. Jak wyschnie malujesz specjalnym lakierem pękającym. Jak wyschnie malujesz farbą akrylową wodną w kolorze jaśniejszym. Podczas malowania pojawiają się pęknięcia (można też robić bez pęknięć i wtedy pomalować tylko jedną farbą bez lakieru). Jak wyschnie naklejasz motywy wycięte z serwetek (takich zwykłych 3 warstwowych co się na stół kładzie, trzeba je rozdzielić i nakleić tylko jedną warstwę). Ja używam kleju magic i trochę go rozcieńczam z wodą bo jest dość gęsty, klej nakłada się też na naklejoną już serwetkę. Jak wyschnie to malujesz lakierem (ja mam jakiś zwykły do drewna ze sklepu budowlanego, ale nie pamiętam jaki bo przelałam z puszki do słoika po kawie). Jak wyschnie to malujesz kolejny raz lakierem - i tak kilka razy. Proste, prawda? :)

      Usuń
  2. proste, fakt ale musze wybrać się na zakupy bo klej mam i jajka mam i nic poza tym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to miłych zakupów i jeszcze milszego malowania pisanek :)

      Usuń
  3. Extra te Wasze jajka i mamo nie żartuj, dzieciom piekne pisanki wyszły!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz